Är glad över mitt förhållande
 
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

24 april

Förbindelse

"Denna relation i förhållanden präglas av uttryckta känslor, förtroende, ömsesidig respekt och ett erkännande att en högre makt är verklig." BRB p.200

  Äkta av de värsta saker som vi kanske har känt som barn var en känsla av ensamhet, känsla förknippad med ingenting och ingen. Vi blev sedan vuxna som smärtade inuti för att hitta en koppling till någonting. Ofta fann vi det här med människor som var bra för oss, eller vi hittade en tillfällig känsla av koppling genom mat, droger, sex, alkohol, oseriösa relationer, våra barn, våra makar och andra som kanske tycktes "ha det bättre tillsammans ." De flesta saker som vi försökte kändes bra för ett tag, men snart kände vi oss förlorade och tömda igen.

   I ACA inser vi att denna brist på anslutning inte är vårt fel, och vi är inte unika. För att överleva vår barndom, måste vi koppla ifrån för att skydda våra hjärtan. Men ju längre vi är på detta ställe nu, desto mer hemskt är den smärta vi upplever.

   Vi finner återhämtning från denna smärta genom att arbeta med stegen och avslöja våra verkliga identiteter. Vi lär oss att svaren är inuti oss, och att anslutningen till en högre kraft hjälper oss att hitta dessa svar. Vi börjar relatera till vårt sanna jag när vi lär oss att uttrycka våra känslor. Detta hjälper oss äntligen att börja känna oss kopplade till andra på ett hälsosamt sätt.

  På denna dag kommer jag att komma ihåg att jag är en riktig person som kan ha sanna förbindelser med andra. Jag gör detta genom att tro på mig själv och min högre kraft.


Ja jag är glad över att jag lever i ett förhållande, fast jag är dålig på att ta hand om det. Mycket beror på att jag är så egocentriskt. Fästmön kallar det för egoistiskt, men det tycker inte jag. Jag ger henne saker och bjuder på resa och koserter, det tycker inte jag är egoistiskt. Fast att jag tänler mycket på mig själv, det är mer egocentriskt. Jag själv tycker att det är två olika saker.

 

Texten  ovan ifrån är i från Stärka min återhämtning som jag har försökt att översätta. Ja jag kan i alla fall förstå den något så när. Jag hoppas att andra kan uppfatta den texten. Annars får man ha lite fantasi eller köpa den själv och översätta den. Jag blir även bättre på engelska i mina försök till översättning. Jag försöker översätta denna text och även i från boken Dagliga bekräftelser för vuxna barn till alkoholister.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress