Jag gör så gott jag kan
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

2 april

Helhet

  "Vi börjar med förutsättningen att vi är hela och att vi hade en normal reaktion på en onormal situation att bli uppvuxen i har skapat överlevnadsegenskaper, tvång och självskadebeteende som svarar mot ACA-stegen och andliga botemedel." BRB s.143

   När vi hörs är vi hela kärnan, vi undrar, "Om det är sant, varför känner jag mig så ovärdig eller defekt? Varför kan jag inte tycka att jag lever av min helhets sanning?" ACA återhämtningsprogram briljant försiktigt och gradvis river upp detta dilemma och gradvis återvänder oss till vår födslorätt att vara hela, för att vara vårt sanna jag.

  När vi tillämpar programmet i våra liv och väcker, steg för steg, till vårt sanna jag börjar vi känna medkänsla för alla de dysfunktioner som vi brukade döma och skämma över. "Naturligtvis”, säger vi, "det är helt förståeligt att jag reagerade på det sätt jag gjorde." vi avverka oss lite slappt och känner barmhärtighet för oss själva. Vi gjorde det bästa vi kunde under omstörningarna.

   Det är helt "normalt" att vi reagerade på det sätt vi gjorde för de dysfunktionella förhållandena är vår uppfostran. Det är inte fel. Vi var maktlösa. Vi klarade så gott vi kunde genom att utveckla överlevnadsegenskaper, tvång och självskadande beteenden. Vi var inte dåliga eller fel för att göra det. När vi övar stegen och reparerar oss med vår Högre Makts lösning, förlåter vi oss själva för våra brister och återkallar vår födelserätt till helheten.

  På denna dag kommer jag att känna medkänsla för mig själv och erkänna att mina dysfunktionella reaktioner var "normala" - jag gjorde det bästa jag kunde.


Ja det är så här jag översatte texten i från STRENGTHENING MY RECOVERY. Det är säkert inte riktigt översatt, fast jag har gjort så gott jag kan göra. Det är även en bra övning för mig. Jag kan bli bättre på engelska. Jag var i en annan geenskap i går. Al-Anon vuxna barn. Jag förstår inte varför de inte vill att vi ska koppla in andra gemenskaper. Jag gör så som jag själv känner mig för. I kväll ska jag gå till Rågsveds ACA möte klockan 19:00 i Folkets hus. Får hoppas att jag inte blir själv där.

 

Fast först är det jobb och sedan en promenad hem. Jag ska gå hem varje dag i denna vecka. Skönt att det är ett bra väder.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress