Tack för ännu en nykter dag
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 
 

Februari

"ACA-programmet har fört mig livets mirakel, jag kan uppleva medlidande förlåtelse kärlek och tacksamhet, de känslor som gör mitt liv värd att leva. BRB s. 140

1 februari

Tacksamhet

"ACA-programmet har fört mig  livet mirakel. Jag kan uppleva medkänsla, förlåtelse, kärlek och tacksamhet, de känslor som gör mitt liv värt att leva. BRB s.140

  Innan ACA, många av oss var så fast i våra dysfunktioner som någon frågade oss hur vi kände, brukade vi bara sa "Fine." Vi kanske inte ens vet hur man beskriva våra känslor, eftersom många av oss det inte gick tänk på mer än några ändå. Detta var resultatet av att de konsekvent fyllde dem i vår barndom och vårt vuxna liv.

  I ACA lär vi oss att förändra våra tankar, för att gradvis befria oss från de saker som väger ner oss. Vi ser att himlen ofta är en vacker blå, det är inte alltid molnigt. Vi börjar se så många fler möjligheter för oss själva om hur vi verkligen vill leva våra liv.

   Vi finner att det är möjligt att ha medkänsla för andra på ett sätt som inte betyder att vi vill eller behöver fixa dem. Vi förstår att vi alla har kämpat; Vi erbjuder hjälp där vi kan, utan några strängar. Istället för att bära vrede, ilska. Istället för att vara offer och känsla som om vi inte har tillräckligt lär vi oss att ha tacksamhet för vad vi har och för vår potential. Vi hittar mirakel.

   På denna dag kommer jag att komma ihåg de känslomässiga gåvor som detta program har gett mig, och tacksamt lovar jag att fortsätta att öppna mig upp till livets möjligheter genom ACA.


 Jag är väldigt tacksam över att jag fann denna gemenskap. Den kan få mig attt förstå hur och varför jag blev sån som jag är. Jag skrev i från Barnualen i min andra blogg i dag. Jag själv har inget tålamod, jag misstänker att ingen runt omkring mig under min uppväxt hade det heller. Själv har jag nog inte det heller, eller nog, jag har det inte. Jag är så tacksam över att jag har funnit dem här programen. Först AA som fick mig att bli nykter, och även ACA så att jag inte faller dit igen och hamnar i alkoholträsket. I dag ser jag hela dagen som ett mirakel.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress