Min service
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

19 april

Service

”Men innan vi kan tjäna andra måste vi först vara villiga att älska och tjäna oss själva.” BRB s.354

  Många av oss hittar så underbara svar i ACA att vi vill sprida ordet och hjälpa andra innan vi förstår vad ACA egentligen handlar om, och innan vi förstår att vi måste ha det innan vi kan ge bort det.

  Vi är alla uppmuntrade att erbjuda service på våra möten som ett sätt att ge tillbaka. Och det är allt som förväntas av oss ett tag.

  Om vi väljer att tillhandahålla tjänster utöver vårt möte, är det viktigt för vår personliga återhämtning att vi undersöker våra motiv. Allt vi gör, oavsett om det är att engagera sig i en intergrupp eller starta andra möten, måste komma från en plats av kärlek och tacksamhet för det vi har fått. Om inte, kan vi bli förknippade med kontrollfrågor och sätta in oss i situationer där vi inte hör hemma. Eller vi kan känna offer om vi tror vi är inte uppskattat tillräckligt. Om saker och ting händer och vi arbetar med vårt program och använder ACA-verktygen kan vi ta ett steg tillbaka och se att tjänsten är en gåva vi ger oss själva och andra. Det är helt klart att tjänsten är en gåva vi ger oss själva och andra. Det är fullt av tillväxtmöjligheter som vi annars inte skulle ha.


Jag brukar ge service, har ett fysiskt möte i min barndomsförort Rågsved som jag åker och öppnar varje söndag. Oftast sitter jag där själv. Det gjorde jag igår. Fast då satt jag och arbetade i stegboken. Eftersom efter mitt ACA möt så har jag ett annat möte i en anna gemenskap. Jag tog efter mina föräldrars supande och blev en alkoholist. Jag nyktrade till i Rågsveds AA. De har även möte i Rågsveds folkets hus klockan 14:00 på söndagar. Jag nyktrade till i den gruppen för över 23 år sedan. Med hjälp av AA:s Stora bok. Jag håller också på att försöka översätta en bok som heter After the Tears.
 Eftersom jag är dålig på engelska så försöker jag att översätta den i bloggen efter tårarna. Dels för att bli bättre på engelska och även förstå att jag har blivit så som jag är. Jag vet att det inte blir korekt översatt, men jag förstår på något så när.

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress