Bli störd på mötet
 
 

5 december

Störande prat

"Ordet" störande prat "betyder att man avbryter, hänvisar till eller kommenterar någon annan anmärkning som gjorts under mötet ... varje person kan dela sina känslor och uppfattningar utan att döma av andra." BRB p341

Några av oss har svårt med ACA:s störningsregel. Vi kan tro att andra verkligen behöver höra våra värdefulla åsikter och insikter! Detta kan få oss att bryta mot andras gränser. Och det kan komma i vägen för andra att upptäcka sin sanning i sin egen tid.

 Det har visat sig att när en nervös tävlingshäst lämnas ensam blir den helt enkelt mer nervös. Men när en get ligger i stallet, lugnar rasen ner. Geten säger naturligtvis inte tävlingshästen "Lugna ner, du är dum!" Det är getens närvaro som gör skillnaden för hästen. Närvaro kan säga vilka ord inte kan,

När vi är frestade att ge oönskad rådgivning eller åsikter kan det vara till hjälp att komma ihåg denna analogi av hästen och geten. Vi kan göra det bästa för oss själva och andra genom att bara prata vår egen sanning och prata om våra egna känslor. Genom att göra så kan vi tjäna som ett levande bevis på att det här programmet kan lita på, att vi alla kan bli bra på vår egen tid. Det är inte vårt jobb att fixa eller förälska varandra. Vi lär oss att göra det på egen hand när vi får göra det.

På den här dagen känner jag igen att jag inte har alla svaren. Att fokusera på mig själv och vara där för andra istället för att försöka "fixa" dem är den bästa vägen för alla inblandade.


Fast här gillar jag att få komentarer, fast jag har ju fått en del komentarer som kanske kan få mig att känna mig nere. Men då vet jag att jag inte har gjort rätt. Fast en del gånger, så står jag för min åsikt. Alla har ju sina egna åsikter, en del kan jag hålla med om andra kan jag inte. Jag har alltid gått min egen väg. Alla mina kompisar blev hårdrockare, jag höll mig till min Ulf Lundell. Fast det är klart att jag vill ju inte ha mothugg under min delning. Det är likadant om någob sitter och knappar med sin mobil så kan det kännas störande. Eller om några sitter och viskar till varandra.

 

צימרים בדרום

thank you a whole lot this site is formal as well as informal

chiropractic care columbia mo,

You are a very intelligent person!

Svar: Thanks so much!
Christer Dyrwoold

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress