Våga be om hjälp
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

20 september

Bön

"Gör det enkelt, men skapa en bön som är specifik för dig och dina relationer med den gudomliga, högre kraften eller Gud." BRB s.278

På grund av barnets trauma har vi haft många oanvända frågor. "Vem kan jag lita på? Hur ska jag leva mitt liv? Kommer någon eller någonting någonsin att hjälpa mig?" Det har varit nästan omöjligt för många av oss att lita på något utanför oss själva för att hjälpa oss att hitta vår sanning, tills vi kommer till ACA.

Att arbeta med stegen hjälper oss att återansluta med en med en högre kraft av eget val. Och böner eller bekräftelser kan hjälpa oss att fokusera. Det finns många meningsfulla böner i ACA; sinnesrobön som startar och avslutar de flesta av våra möten och böner i slutet av många av stegen i BRB(Stora Röda Boken).

Att skapa en personlig bön kan också vara ett sätt att bekräfta att vi är en del av makten som hjälper oss att ge oss den styrka vi behöver. Våra röster är äntligen hörda när vi talar vår egen sanning. Vår personliga bön kan vara lika enkel som "Högre makt, vägleda mig idag. Om jag blir rädd, hjälp mig att jag inte är ensam."

Vi kan be om styrkan att arbeta de 12 stegen, för att förstå vad det innebär att vara vår egen kärleksfulla förälder, vi är inte ensamma när vi når ut till någon eller något bortom oss själva.

På den här dagen vet jag att jag inte är ensam, att min Högre Makt är redo att hjälpa när jag är redo att fråga.


Jag har gjort det enkelt, jag slutade själv med alkohol för över tjugoett år sedan. Då arbetade jag med stegen och funderade på hur det kom sig att även jag blev en alkoholist, precisis så som mina föräldrar var. Då fann jag ACA och förstod att även mina föräldrar hade problem med alkoholen. Att jag hade vuxit upp i en dysfunktionell familj. Då startade jag även en ACA grupp i förorten jag växte upp i. Där jag även går på möten i gemenskapen AA där jag fann min nykterhet. Vi har för övrigt möte i kväll i Rågsveds folkets hus. Klockan 19:00. Mötet för ACA har vi på tisdagar klockan 19:00.

 

Jag håller på att försöka översätta den här boken för min egen skull. Dels för att tillfriskna och även för att lära mig engelska. Jag är dålig på det och att hålla på att försöka översätta den här texten hjälper mig att tillfriskna. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress