Jag ger inte upp
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

Oktober

"Vi lär oss hur man spelar och njuter av livet i ACA" BRB p 572

 

1 oktober

Fortsätter komma tillbaka

 

"Vi fortsätter att komma tillbaka eftersom ACA är ett sätt att leva som uppfyller oss emotionellt och andligt." BRB s. 334

  När vi först gick in i ett ACA-möte, kan vi förståeligt ha känt oss illa till mods. Vi kan ha slagit i botten och gick till mötet i hopp om att hitta lättnad, men var lika rädda att vi kanske inte fick några svar.

  Vi kan ha hittat ett möte där det fanns några ljust hjärtfulla människor som inte alls tycktes som våra familjemedlemmar. Eller kanske resonerade mötet med en pall av tystnad och sorg. I båda fallen var det en grupp äkta människor som var villiga att vara lyckliga eller ledsna och inte förneka sina sanningar.

  Nu, när vi fortsätter att komma tillbaka ser vi skönheten av allt. Sedan vårt första möte var medlemmar mottagliga, öppna och ärliga. De uppmuntrade oss att bli bekväma. Som vi har hört formatet upprepas varje gång, har vår känsla av säkerhet och tillit vuxit. Människorna i mötet har gjort det möjligt för oss att vara oss själva. Allt detta inträffade genom åtgärder som utstrålade kärlek, acceptans och förståelse.

  På den här dagen förnyar jag mitt engagemang för att ingå i en grupp vars handlingar kommer från en attityd av kärlek och förståelse för mina behov som vuxenbarn.


Nu är det en ny månad som ligger framför oss. Ja jag kommer att fortsätta att öppna mitt möte på söndagar. Jag kommer väl att få sitta där själv och läsa ACA texter. Annars så har jag ju mötena på zoom. Det fungerar. fast jag känner mig misslyckad på grund av att, gruppen som jag startade för ett par år sedan inte har fungerat.

 

Jag vet inte om det beror på att jag sluddrar på grund av hjärnskadan jag har haft. Eller för att jag hela tiden kommer in på min andra sjukdom alkoholism. För det var genom arbetet med den sjukdoemen som jag fann denna gemenskap. Jag kanske skrämmer bort folk i från mötet. Nej nu är den här självcentreringen där igen. Det är ett av mina defekter, all min själv centerering.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress