Jag har ett värde idag
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

16 september

Hitta värde tidigare

"Genom återhämtning inser vi att vår barndomsupplevelse har stor andlig värde. Vi känner igen att vi kan hjälpa oss själva och våra vänner." BRB p. 334

  I ACA kommer vår resa tillbaka till vår barndoms trauma inte utan smärta. För några av oss kan känslans intensitet vara större nu än vad de var då vi inte fick känna eller visa våra känslor som barn. Som vuxna började vi denna resa, de flesta av oss lät oss inte känna den maktlöshet och sårbarhet som är nödvändig för att läka vår känslighet.

  I början av återhämtningen om någon hade sagt att vi en dag skulle se på våra barndomsupplevelser som tillgång, kan många av oss ha haft stor tvekan om att det skulle inträffa. Vissa av oss har undvikit den här resan eftersom vi trodde att om vi någonsin började gråta kunde vi inte stanna. Men med tro på vår Högre Makt och styrkan hos våra medresenärer blev vi villiga.

  Studerandet av stegen och stödet från andra ACA-medlemmar: det hjälpte oss att släppa smärtan av vårt förflutna. Delningen av våra erfarenheter hjälpte oss att se andligt värde i det vi hittade, inte bara för oss själva utan på grund av hoppet vi erbjöd andra att återställa vuxna barn.

  På denna dag vill jag vara villig att dela min resa som hjälper mig först och främst, men det hjälper också andra att förstå att denna resa är andlig. Jag kan nu förena mitt förflutna och leva i stillhet.


Ja jag hoppas att jag kan hjälpa, gemom att tala om hur jag har vuxit. Fast jag hade det ändå rätt okej under min barndom. Men jag själv drabbades ut av samma sjukdom. Jag började själv fly i alkohol, och även i andra sinnesförändrade substanser. Men det har jag andra gemenskaper som jag kan ta hjälp ut av.  Har även en bra bok som den gemenskapen har skrivit. En av de som startade den gemenskapen har även skrivit en bok som jag har lagt på min morgonblogg i dag.

 

Skickade även in en ansökan om 0-taxering för 12-stegs grupper till Stockholms kommun igår. Så de borde få det i dag, så jag kanske kan ha kvar gruppen i Rågsved. Fast på söndagar, fast då behöver det ju även komma lite folk dit. Så att det kan bli en grupp. Jag kommer att öppna på söndag igen klockan 12:30 i Rågsveds folkets hus. Förhoppningsvis så kommer jag inte att vara själv där då. Har ju även ett möte i den andra gemenskapen senare på samma ställe.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress